יום חמישי, 24 בפברואר 2022

נכדים מכבדים או מזלזלים

מספרים על אחד מגדולי הרבנים בארצות הברית בדור האחרון הרב יעקב קמנצקי זצ''ל, שנסע פעם אחת עם נכדיו במטוס לארה''ב. נזדמן לו לשבת סמוך לאחד מאישי הציבור המפורסמים בארץ שהיה בעל תפקיד חשוב בהסתדרות העובדים בארץ ישראל.

במהלך הטיסה ניגשו מדי פעם הנכדים של הרב לסבא הגדול שלהם ושאלו אותו מתוך יראת כבוד אם הוא זקוק לדבר מה. איש הציבור הסתכל כלא מאמין למראה עיניו. לקראת תום הטיסה הוא ניגש לרב ושאל אותו: "אני לא מבין מה קורה פה, הנכדים שלך מתייחסים אליך בכבוד מלכים. עוד לא ראיתי דבר כזה, גם  לי יש ילדים ונכדים ואף אחד לא מתייחס אליי באופן כזה, אולי תספר לי את סוד העניין"?

ענה לו הרב: מי שהולך בדרכי התורה שניתנה לנו מסיני, יודע להכיר את גדלותם של הדורות הראשונים. ככל שהדורות מתרחקים מהר סיני הם נעשים קטנים יותר, ביחס לדורות שקדמו להם. זאת הסיבה שהנכדים שלי יודעים להעריך את הסבא שלהם, כי הוא חי שני דורות לפניהם וראה בעיניו גדולי תורה וצדיקים שהתאבקו בעפר רגליהם של גדולי ישראל של הדורות הקודמים.

השקפת החיים שלך אמר הרב לאיש הציבור הנ''ל היא הפוכה מן הקצה אל הקצה. הצעירים רואים את המבוגרים כאנשים מיושנים ולא מתקדמים. הצעירים רואים את עצמם חכמים יותר מהדורות הקודמים, והרבה יותר רחוקים מהאבולוציה והקוף...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הבריון שלא שכח את הרב קרליבך

מספר חסיד בובוב מבורו פארק שבשעת לילה מאוחרת טעה ביציאה מהכביש המהיר ומצא את עצמו בהרלם (רובע מגורי בצפון מנהטן בארה''ב היה ידוע כאז...