יום שני, 21 בפברואר 2022

הבטחה לרפואה בחלום

הגאון רבי עזרא עטיה זצ''ל היה ראש ישיבת פורת יוסף, והיה הרב של כל גדולי הרבנים המפורסמים בדורנו כמו הרב עובדיה יוסף והרב מרדכי אליהו.

בנו של הרב עטיה חלה במחלה קשה והרופאים לא מצאו לו תרופה. מצבו של הבן החמיר וחום גופו הגיע ל42 מעלות, והוא היה נתון בין חיים ומות. הרב עטיה התפלל על בנו במשך שעות ארוכות  בבכי ובתחנונים עד שנרדם.

בעת שנרדם נגלה אליו אחד מגדולי הדורות לפני כשלש מאות שנה הרב שלמה אידלס המכונה המהרש''א. כל מי שלומד תלמוד ומעמיק בהבנת הסוגיות לומד את פירוש המהרש''א על התלמוד. כמו כן יש למהרש''א ביאורים על אגדות חז''ל על התלמוד.

הרב עטיה כל ימיו עמל רבות להבין את דברי המהרש''א על התלמוד.

הרב עטיה נרדם וחלם שהמהרש''א נגלה לו בחלום והוא אמר לו : דע לך כיון שאתה כל כך עמל ומתייגע להבין כל מילה בפירושי למסכתות של הש''ס אני מבטיח לך שאתפלל על הבן שלך כדי שתוכל להמשיך וללמוד תורה מתוך שלוות הנפש. ואני נותן לך אות, שכאשר תתעורר משנתך תראה שהחום של הבן שלך ירד ל-  37  ואחר כך הוא יחלים לגמרי.

הרב עטיה התעורר וכל דברי החלום התקיימו.


סיפור דומה סופר על הרב של קרית אתא הרב שולזינגר זצ''ל.

בילדותו הוא חלה והיה בסכנת חיים. אביו הרב יצחק שולזינגר היה רב בחיפה והיה רגיל בכל שבת ללמוד את הספר החסידי המפורסם על התורה ''שפת אמת'', והיה לומד את כל הפרשה עם ה''שפת אמת''. כך במשך שנים רכש לו בקיאות עצומה בספר ''השפת אמת''.

הרב יצחק התפלל על בנו החולה עד שנרדם. בחלומו הוא ראה איש הדור פנים, ושאל אותו רבי יצחק מי אתה ? הוא אמר לו שהוא הרבי מגור ה'שפת אמת''. והוא הוסיף : "כיון שאתה עוסק בדברי התורה שלי אני אפעל בשמים לרפואת הבן''.

כאשר רבי יצחק התעורר מהחלום הוא פנה אל חסידי גור הזקנים ותיאר בפניהם את מראה האיש שהוא ראה בחלום. הם אמרו לו: ראית בחלום את האדמו''ר ה''שפת אמת'' זצ''ל. 

ה''שפת אמת'' קיים את הבטחתו והילד הבריא והיה לימים גדול בתורה והרב של קרית אתא.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הבריון שלא שכח את הרב קרליבך

מספר חסיד בובוב מבורו פארק שבשעת לילה מאוחרת טעה ביציאה מהכביש המהיר ומצא את עצמו בהרלם (רובע מגורי בצפון מנהטן בארה''ב היה ידוע כאז...