יום ראשון, 27 בפברואר 2022

רבי אריה לוין והחליצה

בספר איש צדיק היה מסופר על החלום שחלם רבי אריה לוין זצ''ל על אברהם סטבסקי שנהרג באניה אלטלנה במלחמת העצמאות.

חמש עשרה שנים קודם אברהם סטבסקי הואשם על לא עוול בכפו ברצח חיים ארלוזורוב ושוחרר אז הרבה בזכותו של מרן הרב א"י הכהן קוק זצ"ל שתמך בו לכל אורך הדרך.

בימי שבתו בבית הכלא התיידד סטבסקי עם רב האסירים הצדיק ר' אריה לוין, איתו שמר על קשר קבוע. 

מספר שנים לאחר שנהרג, התגלה אל ר' אריה בחלום כשהוא לבוש בתכריכים לבנים. בדמעות הוא התחנן בפני ר' אריה שיעזור לו: אשתו האלמנה עומדת להנשא בשנית, וזאת ללא שקיבלה חליצה מאחיו, והיות ומת ללא ילדים הרי אשתו אסורה להנשא ללא חליצה, ולכן הוא מתחנן בפני הרב שימצא את אשתו ואחיו ויארגן את החליצה.

הרב התעלם מהחלום שכן "חלומות שוא ידברו", אולם לאחר מספר שבועות שב החלום ונשנה בשנית. 

ר' אריה פנה אל ידידיו של סטבסקי ואכן התברר כי אלמנתו עומדת להנשא. 

לאחר מספר ימים כשנשנה שוב החלום כתב ר' אריה לאחד ממקורבי המשפחה כך: "בשביעי של פסח נרדמתי וראיתי בחלומי את הקדוש סטבסקי... הוא שאל אותי האם מותר לבכות בחג ועניתי לו שודאי שאסור, ומצוה לשמוח. הוא שאל האם מותר לעשות חליצה ביום טוב ועניתי לו שלא...".

וממשיך ר' אריה וכותב: "מה אומר לך ידידי, הנני כל כך נבוך אולי לא יצאתי ידי חובתי שלא ביקרתי את הוריו שישתדלו בכל אופן שאשתו לא תינשא קודם לחליצה, כי מלבד שהיא עגונה עד שתחלוץ, גם לַקדוש לא נעים ככתוב בספרים.

האמן לי ידידי כי ידי רועדות בכתיבה, כי בכל פעם שראיתיו בחלום השפיע עלי בהקיץ כי בכל פעם בא אלי בטענה. השי"ת יתן בלב הוריו שישתדלו בכל האופנים לגמור הדבר בנחת רוח לבנם ז"ל".

לאחר מאמץ רב מצידו של ר' אריה הגיעה האשה מארצות הברית לזמן קצר לארץ, חלצה, וחזרה להנשא שם. 

בכל ימיו היה ר' אריה מאושר על שזכה במצוה זו, להציל את האשה מעוון ולגרום נחת רוח לנפטר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הבריון שלא שכח את הרב קרליבך

מספר חסיד בובוב מבורו פארק שבשעת לילה מאוחרת טעה ביציאה מהכביש המהיר ומצא את עצמו בהרלם (רובע מגורי בצפון מנהטן בארה''ב היה ידוע כאז...